shutterstock_350126720 Tourist Beach At Seminyak, Bali, Indonesia.jpg

Corona – Din ferie og dine rettigheder

Vi får af gode grunde mange spørgsmål om Corona i øjeblikket. Det gælder både de rettigheder, man har som kunde – og om hvordan man skal forholde sig som rejsende, når man er afsted.

HAR DU BESTILT EN REJSE HOS OS, SÅ KAN DU HER LÆSE, HVORDAN DU KONKRET SKAL FORHOLDE DIG.

Bemærk! Check Point Travel tager direkte kontakt til personer, der er på rejse eller skal rejse med os inden for de kommende 14 dage og som er forhindret i at gennemføre rejsen på grund af Corona.

Bemærk også, at Check Point allerede har været i kontakt med langt de fleste, som er af sted på en rejse, der omfattet af de nuværende rejse-restriktioner.

Nedenfor finder du svar på en række af de mest relevante spørgsmål. Er der noget specifikt du savner svar på, så er du naturligvis meget velkommen til at kontakte os.

Hvordan ved jeg, om det er sikkert at rejse til et givent rejsemål?

Hos Check Point Travel retter vi os altid efter Udenrigsministeriets rejsevejledning for det pågældende rejsemål. Det gælder også, når det drejer sig om Corona. Her er Udenrigsministeriet og Sundhedsstyrelsen meget opmærksomme på situationen i de enkelte lande helt ned på regionalt niveau. Hvis de danske myndigheder vurderer, at en rejse til et bestemt rejsemål eller område er forbundet med smittefare, så vil Udenrigsministeriet fraråde alle ikke-nødvendige rejser til dette rejsemål eller det berørte område.

PT frarådes ALLE ikke nødvendige rejser i hele verden.

Hvis du ønsker den seneste opdatering, så kan du se Udenrigsministeriets rejsevejledninger her.

Forebyg Smitte

Kan jeg holde mig opdateret undervejs på rejsen?

Ja, det kan du ved at hente Udenrigsministeriets app ”Rejseklar”. App’en findes til smartphones og kan hentes gratis i App Store til iPhone eller Google Play til Android.

Kan jeg afbestille min rejse?

Du kan afbestille din rejse, hvis der er 14 dage eller mindre til afrejse og Udenrigsministeriet fraråder rejsen.
Derudover kan du afbestille din rejse efter de almindelige afbestillingsregler. 

Hvis du er syg og har afbestillingsforsikring, så råder vi dig til at kontakte dit forsikringsselskab.

Hvad er mine rettigheder ved afbestilling grundet Corona?

Hvis du rejser med Check Point Travel, er du godt stillet, hvis du skulle blive forhindret i at gennemføre din rejse på grund af Corona. Vi følger situationen nøje på de enkelte destinationer og retter os efter de rejsevejledninger, der kommer fra Udenrigsministeriet. Hvis Udenrigsministeriet fraråder alle ikke nødvendige rejser til et af vore rejsemål og der er mindre end 14 dage til afrejse, så har du som kunde - i henhold til Lov om Pakkerejser - ret til at aflyse rejsen og få alle pengene retur.

Skal jeg have en rejseforsikring?

Det er altid en god ide at sikre sig, at man har en afbestillingsforsikring og en rejseforsikring, inden man tager på rejse. Du kan forsikre dig før afrejse med en afbestillingsforsikring og under rejsen med en rejseforsikring. Check med dit private forsikringsselskab, hvordan du er dækket. Hvis du ikke er tilfreds med dækningen, så er anbefaler vi, at du tegner en forsikring gennem Gouda eller Europæiske, der er specialister på området.

Vær opmærksom på at forsikringsselskabernes regler og dækning for så vidt angår Corona kan være forskellige fra selskab til selskab. Derfor anbefaler vi, at du kontakter dit forsikringsselskab for konkret information.

Er det sikkert at købe rejsen hos Check Point Travel?

Check Point Travel er et robust og veldrevet rejsebureau med en sund økonomi. Vi er forsikret hos Gouda, og vi er medlem af Rejsegarantifonden, der sikrer de rejsende i tilfælde af konkurs.

Kan jeg komme i kontakt med Check Point Travel på rejsen?

Du kan altid komme i kontakt med Check Point Travel, når du er på rejse. Vi har en servicetelefon, som er bemandet døgnet rundt. Så får du brug for vores hjælp, når du er afsted, så kan du kontakte os på: +45 69 13 31 11. Du kan også kontakte os her.