Bali-desktop.jpg
Rejser til Bali Oplev Gudernes Ø med Check Point Travel
shutterstock_746605723 Bali Rice Terraces.jpg
Rejser til Bali Oplev fantastiske rismarker
bali 3.jpg
Rejser til Bali Lad jer forkæle på et af vores håndplukkede hoteller
bali-hero-desk.jpg
Rejser til Bali Oplev Balis rige kultur
shutterstock_390855292 Beautiful rice terraces in the morning light near Tegallalang village, Ubud, Bali, Indonesia..jpg
Rejser til Bali Udforsk øens flotte landskaber
shutterstock_350126720 Tourist Beach At Seminyak, Bali, Indonesia.jpg
Rejser til Bali Nyd livet ved en af de mange fine strande
shutterstock_622035740 Unidentified fisherman on a boat in Jimbaran Beach, Bali, Indonesia..jpg
Rejser til Bali Nyd det krystalklare vand

Bali - Vigtige informationer & gode råd

INDEN AFREJSE

Pas og visum

Alle skal have et personligt og gyldigt pas ved indrejsen til Bali. Dette gælder også for børn. Den rejsende er selv ansvarlig for at have et gyldigt pas. Passet skal være gyldigt i minimum 6 måneder efter hjemkomst. Der kræves ikke visum til Indonesien (Bali) for danske statsborgere, medmindre opholdet i landet overstiger 30 dage.

Ved ankomsten til Bali får du udstedt et gyldigt turistvisum til Indonesien markeret med et stempel i dit pas. Er du ikke dansk statsborger, bedes du undersøge, hvilke regler der gælder for dig. Det er dit eget ansvar at sørge for, at du har de korrekte rejsedokumenter, når du møder op i lufthavnen.

Vaccinationer

Som rejsebureau må vi ikke rådgive om vaccinationer, hvorfor det er vigtigt at opsøge en rejsemedicinsk klinik eller din egen læge for råd og vejledning. Hos Statens Serum Institut finder du anbefalinger om vaccinationer til alverdens rejsemål.

Rejseforsikring

Vi anbefaler altid, at rejsende tegner en rejseforsikring, da hverken det gule eller det blå sygesikringsbevis dækker i Indonesien.

Situationen i Bali

Vi opfordrer altid til at I undersøger den nuværende situation i det land, I planlægger at rejse til. Dette gøres blandt andet på Udenrigsministeriets hjemmeside, som indeholder rejsevejledninger til en række lande gældende for danske rejsende.

CHECK-IN

Online check-in

Hos mange flyselskaber har I mulighed for at foretage et online check­in via deres hjemmeside. Der er ikke en generel regel for, hvornår der åbnes op for denne service, men generelt kan sædereservation foretages fra 72 timer før og helt op til afrejse.

Fremmøde

På afrejsedagen anbefaler vi fremmøde minimum 2 timer før afgang. Da det kan variere på de forskellige luftfartsselskaber og i de enkelte lufthavne, anbefaler vi, at I undersøger den anbefalede mødetid på lufthavnens hjemmeside:

Bagageregler

Generelt er det tilladt at medbringe 20 kg ind­checket bagage samt 7 kg håndbagage pr. rejsedeltager. Reglerne kan dog variere fra flyselskab til flyselskab, så vi
anbefaler, at I går ind og undersøger de aktuelle regler på de respektive luftfartselskabers hjemmeside.

Vi anbefaler desuden, at I tegner en bagageforsikring, da både luftfartsselskabets og vores ansvar er begrænset ved forsinket eller bortkommen bagage.

Håndbagage

Husk at eventuelle væsker i håndbagagen skal være pakket i en 1 liters plasticpose med lynlåslukning, inden I stiller jer i kø ved sikkerhedskontrollen. Hver beholder må max indeholde 100 ml pr. stk. (max 1 liter i alt). Posen skal fremvises for sikkerhedspersonalet. Medicin fremstillet som væske, gelé eller lignende flydende former er undtaget fra reglerne for væsker i håndbagage.

Det anbefales, at I allerede inden rejsen skaffer dokumentation for, hvilken medicin I medbringer i jeres bagage. Vi anbefaler, at vigtig medicin medbringes i håndbagagen.

PÅ FLYREJSEN

Tax Free

Vi gør opmærksom på, at toldfri varer i håndbagagen i form af væsker (parfume, kosmetik, cremer, spiritus m.m.) konfiskeres i forbindelse med flyskift i Europa.
Det er som regel muligt at handle toldfrie varer i forbindelse med den sidste mellemlanding og/eller om bord på flyet, inden I når slutdestinationen.

ANKOMST

Manglende bagage

Mangler I jeres bagage ved ankomsten, skal I kontakte luftfartsselskabet, inden I forlader lufthavnen. Det er vigtigt, at I får en kopi af den udfyldte PIR rapport til efterfølgende dokumentation. Kontakt desuden jeres forsikringsselskab for at søge om økonomisk kompensation.

Modtagelse

En repræsentant for vores agent i Bali står klar til at modtage jer ved ankomsten til Bali.

PÅ BALI

Tidsforskel

Bali er 7 timer foran Danmark (ved sommertid 6 timer).

Valuta

På Bali hedder møntfoden Indonesiske Rupiah (IDR). Rupiah kan ikke købes hjemmefra, men du kan sagtens medbringe både dollars og Euro, som kan veksles i Indonesien. Herudover kan du i de fleste byer hæve Rupiah i ATM hæveautomater. Udover ATM hæveautomaterne kan du også hæve/veksle penge i banker, på vekselkontorer og de fleste større hoteller tilbyder også veksling af penge. Rupiah aktuelle kursværdi på Nationalbankens hjemmeside.

Kreditkort

Internationale kreditkort kan bruges mange steder på Bali. Dog vil I opleve, at mange mindre butikker og kiosker ikke tager imod kreditkort. Det samme gælder markedsboder og taxaer. Derfor bør I hæve nogle kontanter til småkøb undervejs. Benyt helst de hæveautomater, der findes i forbindelse med banker. Eller vær meget opmærksom på at dække jeres pinkode, hvis I benytter maskinerne på gaden. Der er en max grænse for, hvor mange kontanter der kan hæves pr. dag. Grænsen afhænger af korttype og jeres bank. I kan med fordel høre jeres bank inden afrejse.

Drikkevand

I bør ikke drikke vandet fra hanerne, men udelukkende købe vand på flaske. En kildevand koster ca. 3 kroner og kan købes overalt.

Elektricitet, mobiltelefoni og internet

Bali kører ligesom Danmark med 220V og stik/stikkontakter er (næsten) alle steder som vores – der kan dog være enkelte undtagelser, hvorfor det kan være fornuftigt at medbringe en adapter. Vær forberedt på, at der nogle steder er dårlig dækning på mobiltelefonen – i særdeleshed uden for storbyerne. Et godt råd er at sende dig selv en e­mail med vigtige oplysninger, som dit pasnummer, kørekort, telefonnummer til spærring af dit kort, afgangstidspunkter på flybilletter. Således kan du hurtigt skaffe dig adgang til disse oplysninger, hvis du skulle være så uheldig at blive udsat for tyveri.

Drikkepenge

På Bali lægger man næsten altid drikkepenge og især på restauranter og barer, til hotelpersonalet, til de lokale guider osv. Nogle restauranter, barer og caféer lægger dog selv 15 procent på regningen i service charge, så tjek lige regningen inden du betaler.

Klima

Sammenlignet med Danmark er klimaet på Bali varmt og med høj luftfugtighed. Vejret varierer alt efter hvor på øen I befinder jer, dvs. at der kan være markante udsving afhængig af om I befinder Jer ved stranden eller i højlandet. Generelt er den tørreste tid på Bali fra maj til oktober. Der skelnes mellem tør­ & regntid på Bali – året rundt vil dagstemperaturerne ligge på mellem 24 og 31 grader.

Lokal transport

De fleste hoteller har aftaler med taxiselskaber, der kører efter taxameter. Du kan også leje en bil med chauffør i en hel dag for ca. kr. 340.

Udflugter

Der er mange spændende udflugtsmuligheder på Bali. Vi kan være behjælpelige med at bestille udflugter inden afrejsen – tag en snak med din rejsekonsulent om mulighederne.

HJÆLP PÅ REJSEN

Hvis der mod forventning skulle opstå problemer med rejsen, så kontakt i første omgang vores lokale rejsearrangør Asian Trails, der vil gøre sit bedste for at hjælpe jer. Ellers er I naturligvis også velkomne til at kontakte os i åbningstiden. I kan skrive til os på kundeservice@cpt.dk eller ringe til os på +45 86137744. Check Point Travel har åbent mandag til fredag fra kl. 09.00 til kl. 17.00. 

NB: I særlige nødstilfælde eller ved uoverensstemmelser mellem rejsens indhold og det I faktisk oplever, er der naturligvis mulighed for at kontakte os på vores nødtelefon, der er åben hele døgnet på­ nødtelefonnummer +45 69133111.

HJEMREJSEN

Check-in

I forhold til hjemrejsen er det en god idé, at I ankommer til lufthavnen i god tid inden afrejsetidspunktet – gerne 2,5 time før. Vi anbefaler, at I tjekker den aktuelle rejseplan på www.checkmytrip.com.

Vær opmærksom på

Bali er hinduistisk, og der er ting som gæster bør respektere. Rør for eksempel aldrig ved en hindus hoved. Det opfattes som fornærmende. Besøgende i templer skal være tækkeligt klædt på, og det kræves at man bærer sarong og har skuldrene dækket. Ofte kan man leje saronger ved templet. Saronger kan købes overalt på øen til næsten ingen penge. Bortset fra dette er der ingen bestemt dresscode på Bali, her er afslappet, også på finere restauranter.

På Silent Day, der er det balinesiske nytår, må du ikke forlade dit hotel. Mellem kl. 06:00 om morgenen til kl. 06:00 næste morgen, skal der være stille og mørkt, hvilket indebærer, at det heller ikke er tilladt at bruge elektricitet. Lufthavnen er også lukket hele dagen, hvilket betyder at der i 24 timer, ikke ankommer eller afgår fly til og fra Bali. Den nøjagtige dato for Nyepi Day skifter hvert år, i 2019 er det d. 7. marts og i 2020 er det d. 24 marts. Jeres hotel vil orientere Jer om hvad I kan opleve disse dage og hvordan I skal forholde Jer denne specielle dag.

shutterstock_316997570  rice fields in the jungle and the mountain near Ubud in Bali.jpg
shutterstock_390855292 Beautiful rice terraces in the morning light near Tegallalang village, Ubud, Bali, Indonesia..jpg
Fandt du ikke lige hvad du ledte efter?
Så ring endelig på 86 13 77 44 eller send en forespørgsel til os