Find din rejse
Voksne
- +
Børn
- +

Praktisk information

INDEN AFREJSE

Pas og visum

Du kan få oplyst information omkring pas og visum på Udenrigsministeriets hjemmeside
Som rejsebureau udsender vi vigtig information omkring pas og visum, i forbindelse med et tilbud på en rejse.  

Vaccinationer

Som rejsebureau må vi ikke rådgive om vaccinationer, hvorfor det er vigtigt at opsøge en rejsemedicinsk klinik eller din egen læge for råd og vejledning. Hos Statens Serum Institut finder du anbefalinger om vaccinationer til alverdens rejsemål.

Rejseforsikring

Vi anbefaler altid, at rejsende tegner en rejseforsikring. Vi anbefaler Gouda rejseforsikring.

Situationen i landet

Vi opfordrer jer altid til at undersøge den nuværende situationen i det land, I har planer om at rejse til. Dette gøres bedst på Udenrigsministeriets hjemmeside, som indeholder råd og oplysninger til danske rejsende i en række lande og områder med særlig risiko på grund af krig, fare for terrorisme, borgerlige uroligheder, naturkatastrofer, kriminalitet og lignende.

CHECK-IN

Online check-in

Mange flyselskaber har i dag online check-in på deres hjemmeside, som kan foretages fra 12 timer til flere dage før afrejse.

Fremmøde

På afrejsedagen anbefaler vi fremmøde minimum 2 timer før afgang. Da det kan variere, anbefaler vi, at I undersøger den anbefalede mødetid på lufthavnens hjemmeside:

Bagageregler

Generelt er det tilladt at medbringe 20 kg bagage pr. rejsedeltager og 7 kg håndbagage. Reglerne kan dog variere fra flyselskab til flyselskab, og vi anbefaler derfor, at I går ind og undersøger de aktuelle regler på luftfartselskabets hjemmeside. Vi anbefaler desuden, at I tegner en bagageforsikring, da både luftfartsselskabets og vores ansvar er begrænset ved forsinket eller bortkommen bagage. Vi gør opmærksom på, at enkelte flyselskaber, især ved rejser indenfor USA/ Hawaii, opkræver gebyr for at medbringe bagage. Beløbet kan variere i størrelse og det betales direkte til flyselskabet ved check-in. Gebyret vil derfor ikke indgå i rejsens pris. For yderligere information henviser vi til det pågældende flyselskabs hjemmeside.

ANKOMST

Manglende bagage

Mangler I jeres bagage, når I når frem, så kontakt luftfartsselskabet og jeres forsikringsselskab, inden I forlader lufthavnen.

Hotel gebyr

Vær opmærksom på, at der nogle steder opkræves et hotelfee/gebyr lokalt.

HJÆLP PÅ REJSEN

Hvis der mod forventning skulle opstå problemer på rejsen, så kontakt i første omgang vores lokale rejsearrangør, der vil gøre sit bedste for at hjælpe jer. Ellers er I naturligvis også velkomne til at kontakte os i åbningstiden. I kan skrive til os på cpt@cpt.dk eller ringe til os på +45 86 13 77 44. Check Point Travel har åbent mandag til fredag fra kl. 09:00 til kl. 17:00. I særlige nødstilfælde udenfor kontorets normale åbningstid kan vi kontaktes på nødtelefonnummer +45 69 13 31 11.

HJEMREJSE

Check-in

I forhold til hjemrejsen er det en god idé, at I i god tid forhører jer om den lokale check-in-tid. Vi anbefaler, at I tjekker den aktuelle rejseplan på www.checkmytrip.com.