Find din rejse
Børn
DSC_0206 (1).jpg

Mathias' Hawaii-anbefalinger

Mathias var, sammen med kollegaen Anne-Sofie, på Hawaii i efteråret 2016 for at deltage i en rejsemesse i Honolulu - samt for at få et indtryk af Hawaiis mange muligheder. Efter cirka en uge på Hawaii, fordelt på Big Island og Oahu, kom Mathias og Anne-Sofie hjem med rygsækkene fulde af fantastiske indtryk. Her kan I læse Mathias' anbefalinger på baggrund af turen.

Big Island

Inden rejsemessen i Honolulu på Oahu havde vi nogle dage på Big Island. Her havde vi bestemt, at vi ville opleve så meget som muligt, så der var fart på, og vi fik oplevet og set utroligt meget. Der er flere store oplevelser, der popper op i mit hoved, når jeg tænker tilbage. Her har jeg forsøgt at beskrive nogle af de største oplevelser.

Aftensvømning med manta rays

Efter anbefaling fra kontorets Hawaii-kyndige rejsekonsulenter valgte vi at bruge en aften på at tage på "night snorkling" med de enorme manta rays (djævlerokker). Klart en oplevelse, der kan anbefales. Det er ret surrealistisk at ligge der i vandoverfladen med våddragt og snorkeludstyr på og kigge ned i det oplyste vand til rokkerne, der kommer helt tæt på - lokket af det plankton, som frembringes af lyset i vandet.

Hawaii Volcanoes National Park

Når man siger Hawaii, må man også sige vulkaner. Øgruppen består af en lang række vulkaner, og det er derfor oplagt at se nærmere på de store og spændende naturkræfter. Det var netop, hvad vi gjorde i Hawaii Volcanoes National Park. Her kørte vi rundt på en guidet tur og fik vist kratere, gamle "lavatubes" og så ned i den glødende lava fra Kilauea Calderaens krater. Et fantastisk syn.

Solnedgang og stjernehimmel

Solnedgangen på Mauna Kea-vulkanen er en anden oplevelse, jeg vil fremhæve. Vi kørte op gennem landskabet og op gennem hvide skyer til visitorcenteret, hvor vi parkerede. Herfra gik vi en kort tur til et udsigtspunkt, hvor vi så solen gå ned og farve det vilde vulkanlandskab og skyerne i rødlige nuancer, inden solen dykkede ned i havet og efterlod en kulstort stjernehimmel - en af de klareste i verden. Herefter gik vi tilbage til visitorcentret, hvor vi kunne kigge på de klare stjerner, og fjerne galakser, gennem store opstillede stjernekiggerter - en spændende og flot oplevelse.

Oahu

Efter nogle spændende og begivenhedsrige dage på Big Island fløj vi videre til Oahu. Her boede vi nogle dage i Honolulu, hvor vi gik til rejsemessen - og derudover havde vi også tid til at komme lidt rundt og opleve nogle af Oahus spændende muligheder.

Pearl Harbor

Vi besøgte blandt andet Pearl Harbor - den tidligere flådebase, der blev bombet af japanerne den 7. december, 1941. Højdepunktet ved Pearl Harbor er nok at blive sejlet ud til USS Arizona Memorial, der er et smagfuldt hvidt monument beliggende midt i bugten ovenpå vraget af skibet USS Arizona, som blev bombet og sank ved angrebet. Der er dog meget mere at se ved Pearl Harbor - en ubåd, flymuseum og det store krigsskib USS Missouri, der ligger i bugten idag. Det var på dette skib, at 2. Verdenskrig sluttede, og det er specielt at stå på dækket og se på overgivelsesdokumenterne, som japanerne underskrev på skibet den 2. September, 1945.

Udsigt over Waikiki Beach og Honolulu

Udover Pearl Harbor er Oahu især kendt for hovedbyen med det flotte navn, Honolulu, samt byens ikoniske strand, Waikiki. En flot måde at opleve Honolulu og især Waikiki på er ved at tage turen til toppen af Diamond Head-vulkankrateret i udkanten af byen.

Herfra er der en storslået udsigt over Waikiki Beach og Honolulu. I kan for eksempel leje cykler i Honolulu og cykle turen ud til krateret - det gjorde vi på en flot og meget varm dag. Det er en flot cykeltur, der fører jer ind i det gamle krater. Her kan I parkere cyklerne og betale et lille beløb for at få adgang til den stejle vandretur på trapper og stier mod toppen af krater-ringen. Husk rigeligt at drikke til turen, der kan være lidt hård i varmen. På toppen af Diamond Head bliver I belønnet for anstrengelserne med en storslået udsigt over Waikiki Beach og Honolulu.

Nordkystens strande

Waikiki-stranden i Honolulu er uhyre populær og turistet - og den fejler da heller ikke noget. Men tager I en tur op til Oahus nordkyst oplever I strande, der er smukke og meget mindre turistede. Her kaster surferne sig rundt i bølgerne, der kan være ret vilde. Også snorklingen er god direkte fra nordkysten. Her har I mulighed for at se småfisk og koraler.

Også selve køreturen langs nordkysten er flot i sig selv. Vejen bugter sig langs kysten, og det er kun op til jer, hvor I vil gøre holdt og nyde udsigten over vandet - eller tage en dukkert.

NORTH SHORE - på Oahu er grundet de perfekte forhold mødested for nogle af Verdens bedste surfere, Check Point Travel

Rejser til Hawaii

KAUAI - imponerende Waimea Canyon løber ud i den forrevne Napali kyst og skaber nogle spændende landskaber og smukke isolerede strande, Check Point travel

dage
Hawaii - Det ultimative øhop
  • Oplev 4 meget forskellige øer på Hawaii
  • Kauai er en uspoleret naturperle
  • Maui har hvaler, strande og kystlandskaber
  • Big Island er regnskove, vulkaner og koralrev
  • På Oahu venter Honolulu, Waikiki og Pearl Harbor
  • Få det bedste af Hawaii på én rejse

Fra kr. 23.000

Pr. person ved 2 voksne og 2 børn.